dilluns, 5 de gener de 2009

ROSCOS DE VINO



Aquest nadal volia fer una cosa especial per a regalar i després de veure la idea a la cuchara de palo, no em vaig poder estar.

No sé a vosaltres, però els roscos de vino són els únics polvorons que m'agraden. Aquests queden boníssims i gens greixosos, a veure si us animeu!!

Jo els vaig fer amb la chef-o-matic, però es pot fer la massa igualment a mà o amb un robot de cuina.

Ingredients:
  • 1 kg. de farina
  • 250 gr. de sucre
  • 30 ml. d'aiguardent (o anís dolç)
  • 400 ml. d'oli d'oliva fregit (jo el vaig posar en cru)
  • 250 ml. de vi dolç (tipus moscatell)
  • canyella
  • 40 gr. de sèsam torrat
  • raspadura de 2 llimones
  • Sucre glas per arrebossar els roscos
Preparació...

Posem la pala d'amassar a la chefo i aboquem els ingredients, primer els líquids i després els sòlids. Posem el programa 51 (amassar 6 minuts) i anem ajudant amb una cullera per tal que no ens quedi massa a les parets de la cubeta. He programat el 51 3 cops ja que costava molt d'amassar (1 kg de farina...). Tot i això la chefo m'ha sorprès ha quedat una massa estupenda que no s'enganxava gens, perfecta!

Un cop amassat, sobre una superfície neta estenem la massa amb un rodillo deixant la massa 1 cm d'alta (més o menys). Fem les rodones (jo ho he fet amb uns tallapastes que tinc), però podeu fer-ho amb un got el rosco i amb un tal d'ampolla d'aigua el forat del mig, el que tingueu per casa.

Un cop tenim tots els roscos fets els enfornem uns 20 minuts a 180º. Treieu-los quan encara estiguin una mica tendres, ja s'acabaran d'endurir a fora. La idea és que quedin cruixents per fora i tendres per dins.

Un cop s'hagin refredat els arrebossem amb el sucre glas. Posteriorment podeu embolicar-los amb paper de seda... Ja veureu que a mesura que passen els dies estàn més i més bons!