divendres, 20 de març de 2009

BROWNIE TRADICIONAL


L'altre dia vam anar a sopar a casa l'Albert i la Noemí. Davant el dilema de quin postre portar ens vam decantar per un clàssic que mai falla: el brownie.

Ingredients:
  • 150 gr. de xocolata de cobertura
  • 100 gr. de nous
  • 225 gr. de sucre en pols
  • 125 gr. de mantega
  • 3 ous
  • 120 gr. de farina
  • 30 gr. de cacau en pols (millor del que es fa servir per fer xocolata desfeta, jo no en tenia i li vaig posar colacao)
  • 1 cullaradeta de llevat
  • 1 beina de vainilla

Preparació...


Batem els ous amb el sucre fins que quedin espumosos i doblin el seu volum. Fonem la xocolata amb la mantega (ho podem fer al microones) i la incorporem a la mescla d'ous i sucre, ho barregem bé fins que quedi homogeni.

Incorporem la farina, el llevat i el cacau tamisats. Obrim la beina de vainilla, traiem les llavors de l'interior i les afegim a la massa. Finalment incorporem les nous una mica picades.

Aboquem la mescla dins un motlle prèviament engrassat. Hem de pensar que, per anar bé, el brownie no ha tenir més de 3 cm d'alçada, així que millor un motlle quadrat ampli per que no ens quedi tant alt (jo el vaig fer a la típica safata de Pyrex).

Posem el motllo al forn que prèviament haurem escalfat a 180º. Segons la recepta original no ha d'estar més de 15 minuts al forn (el brownie ha de quedar com 'mullat' per dins), però al meu forn als 15 minuts estava totalment cru! així que el vaig deixar una mitja hora (això dependrà de cada forn).

Al servir-lo, millor que estigui tebi i si pot ser amb una mica de nata o gelat de vainilla millor que millor!

Us poso una fotografia tal i com l'Albert el va decorar.

Q vagi de gust!